SEMESTER!!

Tog ledigt hela 2 dagar och drog ner till Malmö/Löddeköpinge. Malmö besökte vi för att gubben skulle inhandla en bil till, den andra denna veckan. Han har nu 2 exakt likadana bilar...hmmm. Galet? Ja kanske det men det är inte många som har en sådan bil, det är gamla bilar från 70-talet som ska renoveras, plockas ihop och tja sen vet man aldrig...säljas, behållas. Det återstår att se.

Dessa två dagar av ledighet var välbehövliga iaf. Har som bekant jobbat som en tok nu sista tiden. Började känna efter i mitten på veckan och kände verkligen att kroppen sa ifrån...Orkade knappt stå upp om jag inte proppade i mig nått med socker i och en jävla massa kaffe!! Dax att lyssna på kroppen då?? Hmmm jo det är väl det! Tog därför ledigt från allt vad jobb hette, nja nästan iaf, mobilen hade jag med mig och ett par samtal fick jag men jag fick iaf min välbehövliga vila. Känner mig skapligt pigg och energin har återvänt till kroppen igen. Nu är jag laddad och redo för en ny spännande vecka igen. Vad innehåller den då? Jo det ska jag snart tala om men åter till Malmö/lLöddeköpinge:

I Lördags morse steg vi upp vid strax efter 5 och käkade frukost, det måste man är det någon klok människa som sagt! 06,45 hade vi packat in oss och resväskan i bilen med tillhörande släpa och snart hade vi lämnat 50 skyltarna bakom oss! SKÖNT!! GPS:en var laddad med rätt adress i malmö så att vi lätt skulle hitta till de som sålde bilen vi skulle ha med oss hem. Vill passa på att flika in att 40 mil är ruskigt långt att åka i en bil utan fungerande AC i. Vi har tyvärr inget drag på vår bil så vi lånade en av snälla grannar men som sagt var med en AC som var ur funktion. Jävlar vad varmt det belv....stöööön. Vi överlevde resan ner iaf och vi kände oss riktigt glada när det stod på en skylt: Välkomna till Malmö. MEN! Då börjar kärringfan som satt i GPS apparaten att babbla hejdlöst!!! Sväng vänster, sväng höger, kör rakt fram osv. Men va fan det gick inte att svänga vänster!!! Gör en laglig U-sväng säger helveten då!!! Ja just det!!! Vi svänger runt och tänker att vi måste kört fel någonstans eftersom hon började härrja på oss. Men inte då....hade hon fått som hon ville hade vi fortfarande kört runt i en cirkel i Malmö....haha. Vi tog det enda rätta beslutet: In på statoil macken köpte korv med bröd och fick en gammal hederlig karta med utritad färdrutt till Jörgen Kocksgata. Det gick aldeles utmärkt att hitta då! Tack till mackpersonalen, utan er hade vi nog virrat bort oss totalt! Vi lastade, betalade bilen och glada över att det var klart så hoppade vi in i bilen för vidare färd mot Löddeköpinge där Lasse, Fotini (med en liten bebis i magen) och Lilla Alexandra väntade på oss. Oj förlåt, Ludde också...söt lite hund ju! Vi provade att knappa in deras adress i GPS- kärringens hjärna, dumma som vi är, och körde! Ha....att vi inte lärde oss av vårat första misstag.....återigen: Sväng vänster, va faan, det finns ju ingen väg till vänster. Ringa Lasse, hur ska vi åka....Lätt säger han och börjar berätta, någonstans där missar jag en liten viktig detalj så vi kör fel igen....hmmm nu var det nära till skillsmässa!!! Men men skam den som ger sig, Kenta ringer Lasse igen och denna gång kör vi RÄTT!! Kall öl och en Smirnoff men varsin cigg var det första vi plockade fram när vi klev ur bilen! Sen var nerverna under kontroll igen...*L*

Barna lekte, vuxna pratade och varmt var det! Grillen plockades fram och en del alkohol konsumerades.....ja kort sagt så hade vi en underbar kväll!                                             

                                   

Morgonen blev lite seg för min del....sist uppe men frukosten var dukad och klar...haha. GÖTT! Efter frukosten så var det dags för hemfärd igen. Suck....hade kunnat stanna kvar ett par dagar till! Lasse och Fotini är helt underbara! TACK för er gästvänlighet och vi hoppas att vi träffas snart igen! Skit att det ska vara så lång emellan ju....:(

Hemresan gick skapligt men fan så trötta vi var. MAX fick ett besök i Värnamo....mumma. Men minus för att det inte fanns lock till kaffet, går ju inte att ta med i bilen då. SKIT igen. Kaffe blev därför det första som bryggdes vi hemkomsten! En väldigt lyckad helg blev det och jag mår prima nu!! Tack även till min underbara pappa, du vet varför jag tackar och jag vet att du läser detta!!! Älskar dig mer än du någonsin kan förstå!

Nu så...Följande vecka på jobbet kommer kräva en del. Vi ska ju ha nyöppning eller öppning på riktigt eller....ja kalla det vad ni vill. Vi har ju inte öppnat på riktig ännu...haha. Så ni som besökt oss: Det har bara varit på låtsas!!! Nu laddar vi iaf om och laddar upp hela butiken med nya fina erbjudanden inför öppningen. Annonser ska publiseras och vaoro till annonserna ska beställas! Har mao hur mycket som helst att göra plus alla redovisningar som ska göras....men nu är jag ju laddad med energi igen så det är bara att gräva ner sig igen! Kul!! Ja jag gillart´.

Ha det gött!

PÖSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0