Vägskäl...

Ja då var jag vid ett av alla livets vägskäl igen då! Valet denna gång är riktigt lätt. Jag väljer den vägen som leder mig framåt, mot målet... Livets mål! Mitt mål! Jag väljer den vägen som känns rätt för mig och idag har jag tagit ett stort kliv ut på min nya resa. Känns riktigt skönt. Jag väljer att ta med mig många på min väg, de flesta får plats, några kommer att hamna lite längre bak i min buss, några hamnar i mitten och de som betyder allra mest för mig kommer naturligtvis att hamna långt fram. Sen finns det tyvärr de som inte alls kommer att få en biljett till min fortsatta resa. De kommer av olika anledningar finnas kvar i mitt liv men de sitter inte i samma buss som mig, fel val, fel inställning, knivhugg i ryggen och massor av andra olika anledningar gör att de inte är välkomna ombord. Men det viktiga är iaf att jag har gjort mitt val och det känns så skönt! Just nu mår jag riktigt bra och jag har en bra bild av hur jag vill att min framtid ska se ut. Ni som väljer att följa med mig på min resa mot nya äventyr kommer få en spännande utflykt mot nya mål. Solen skiner och jag vill ge er alla en upplevelse som ni mår bra av! Vänner, kollegor och framför allt min älskade familj kommer att få en trevlig upplevelse det vill jag lova. Ni som inte är välkomna på just min resa men som ändå finns i perferin (stavning ?) kommer förmodligen inte tycka att resan är lika spännande, rolig. Det är aldrig kul att stå utanför...men valet har varit erat!
Så nu säger jag bara välkomna ombord, spänn fast er. För nu går bussen! (Den har turbo...haha)

PÖSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0