Dags att lägga saker bakom sig....

Vissa saker här i livet måste jag lära mig att strunta i, lägga bakom mig och gå vidare helt enkelt. Trodde jag gjort det för längesedan men det visade sig att: Nä så var inte fallet. Finns en person i min tillvaro som kan få mig att känna mig väldigt liten och obetydlig. Jag skakar av mig känslan lika fort som den kommer över mig men ändå....trodde det var över och förbi! Har alltid valt min egen väg i livet och det har väl inte alltid varit rätt väg, eller den enklaste. Men det har ändå varit mitt val! Det har inte alltid varit så passande och jag har fått lida för det många gånger. Familjens svarta får, det var jag det! Men hur länge ska det behöva förfölja mig....Jag gjorde mina val och det är de valen som format mig till den person jag är idag och jag tycker faktiskt att resultatet blev himla lyckat! Hade jag gjort andra val hade de påverkat mig lika mycket och jag kanske hade varit någon annan. Men jag är nöjd med vem jag är och vad jag står för, har mina värderingar och tycken och tänken. Hur lång tid ska det gå innan en viss person kan släppa det som varit och faktiskt se den personen som finns idag!? Eller är personen så bitter att det redan är försent? Jag vet inte, jag har inte alla svar på det, jag kan bara hoppas att personen i fråga vaknar upp en dag och inser, innan det är försent, att jag faktiskt duger...jag är bra!

Jag har själv insett att jag duger precis som jag är, jag är stolt över det jag åstakommit här i livet och jag är stolt så jag spricker över mig och min älskade familj!! Fatta det!

Vissa personer dömmer än efter hur mycket pengar man har på banken....är det verkligen viktigt?? Jag kan inte tycka det! Men som sagt det är min personliga åsikt! Jag är trött på att anpassa mig efter dig...jag orkar inte mer, tänker inte vara någon annan bara för att göra dig glad! Jag är som jag är och passar inte det i fortsättningen så...ja det är ditt val! Jag är inte omöjlig...jag kan kompromissa men jag tänker inte kväva mig själv... Älska mig för den jag är....

Jag älskar dig även om du inte tror det men just nu håller jag mig borta, jag är sårad/arg/ledsen...allt handlar inte bara om dig just nu! Jag finns också...Du var bara arg/sur/bitter....du frågade inte ens, du ville inte veta. Du brydde dig inte om något...Har åstakommit två för mig stora saker den senaste tiden och du struntade i båda. Fick inre höra ett Grattis, ingenting....Allt handlade bara om dig....Förstår att du mår dåligt, men du kan bry dig om någon annan än dig själv också! Hoppas du inser det och hör av dig, för jag kommer inte göra det! Vet att du vet om vad jag ville ha sagt, för en person i din närhet vet om det och har sagt det till dig, det vet jag! Hoppas du tar chansen och hör av dig innan det är försent. Älsakr dig men just nu på avstånd!

Pöss

Ni vet vilka ni är! Älskar Er!

Kommentarer
Postat av: arne

Hoppas att du fick skriva av dig.
Du duger faktiskt mycket väl som du är.
Dessutom har du all rätt att vara stolt över dig själv. PÖSS på dig själv

2007-07-09 @ 15:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0