Regn, regn, regn....

Ja så vaknade man upp denna dag då till ösregn! Suck! Är idag hemma för Vård av barn som det så fint heter. Gisela vaknade igår med över 40 i feber och det var inte läge för mig att stanna hemma igår för då hade min stackars kollega fått öppna restaurangen själv. Inte kul. Så igår var Kenta hemma och jag fick vara hemma idag då. Gisela mår bättre idag så det är skönt! Ingen feber iaf. Hostar och snörvlar lite fortfarande men det går i 200 här hemma så hon är på bättringsvägen!

Jobbade som sagt var igår och när jag kom hem så blev det en ficka med failjen. Päronshake och paj hade jag köpt med mig hem. Kaffet var klart så det var bara att sätta sig och mysa en stund. Efter det bar det av till Grannarna, lämnade ett par filmer och bokade in tid för Blixtens och min cykeltur. Vädret var väl inte det bästa, mulet och grått men ändå skapligt varmt. Bestämde att vi skulle dra iväg vid 18.30. Fixade till lite käk innan vi skulle sticka så det bara var att äta när vi kom hem. Kotletter och potatissallad blev det. Men innan turen blev det bara en banan för lite extra energi.

18.30 står jag påklädd laddad och klar utanför Nr17 och vi ska dra iväg. Ser inte ut att blåsa nämnvärt men vi drar till preem och kikar på flaggorna, visst fan blåser det!! Jaja...vi kommer fram till att Skänninge-Mantorp-Mjölby borde ge oss lite medvind sista biten hem. Alltid skönt. Sagt och gjort, vi åker....Ha! Då börjar det regna också....men skam den som ger sig, det rullade lätt, benen kändes riktigt pigga och vem fan har dött av lite regn! en timme och tjugo minuter senare var vi hemma och dyngsura men ändå glad och pigga! Bådar gott det här. Nu har vi vila fram tills på söndag. Hoppas det rullar lika lätt då....

Nu är det ju bara två veckor kvar också....22.48 om två veckor så står vi där i starfållan, förmodligen lite nervös, spänd och antagligen kissnödig också...hahah. Detta har ju blivit ett helt familjeföretag. Jag ska cykla 30 mil, Älsklingen och Gisela ska åka runt med bilen, Pappa ska förhoppningsvis åka Mc. De har bestämt sig för att följa oss hela vägen runt för att stötta, peppa och serva oss om det finns nått vi behöver! Det ska bli sååå himla kul!

Lördag är det stort kalas på Kantorsg. Det firas både 50 och 20 år då! Ska bli riktigt kul! Måste dock komma på vad vi ska hitta på i present. Detta behöver vi inhandla i dag. Men vem fan vill ge sig ut i detta skitväder. Inget som säger att det kommer regna hela dagen men det verkar inte lätta för fem öre!

Nä ni....kaffe och ett bloss...hmm...kanske inget bloss då :) Vi höres senare ikväll.

PÖSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0