Varmt inne, varmt ute, varmt överallt....:=)

Vilken fantastisk helg....rent vädermässigt då....själv tycker jag att den kunde varit bättre. Allt började i fredags när jag och Blixten var ute och cyklade. Kände mig pigg i benen, cykeln rullade lätt och vädret var fint´, men jag fick ingen luft! Kände att det var nått i kroppen som inte stämde. Har varit lite hängig men inte tänkt mer på det. Lördag morgon däremot gick det inte att undvika att känna att nått var fel!! Mådde illa så förskräckligt...gick hem fråb jobbet, där blev de inte glada att dömma av minerna jag fick, men va fan ska man göra.... Vet att det är stört omöjligt att få in folk när det är kalasväder ute men jag kunde bara inte vara kvar! Åkte hem och la mig i sängen och somnade bums, då var klockan typ 11, Kenta, Gisela och Jennie var ute på cykeltur och var på Annorlunda loppis, tittade på hästar och lite annat mysigt. Jag vaknade till lite när de kom hem men somnade om lika fort igen!! Vet att jag blev tillfrågad om mat men jag orkade inte gå ur sängen....Vaknade vid 17 tiden på kvällen och kände ändå att jag var lite piggare...Bra tänkte jag då har jag lyckats sova bort det sjuka...haha...trodde jag ja....Hemma från jobbet idag också. Hoppas bara att jag hinner bli frisk tills på fredag när det är dags!!!!

Annars då, hur har helgen varit? Varm och helt underbar för resten av familjen ju!! Poolen sattes upp i lördags och Gisela den lilla tuffingen badade i den redan på förmiddagen på söndagen. Kan det ha varit 15 grader eller nått liknande!? hhuua...kallt! Men hon hade tappert sällskap av Zelda och lite senare kom Philip och badade också. Åh...höll ju på att glömma...haha...Maria var ju den ända tappra vuxna ju....hon doppade hela sig och låg faktiskt kvar en stund i poolen också....snyggt jobbat!!! Ni borde få medalj. Själv satt jag under äppelträdet och tittade på.

Blev bortskämd i helgen igen...haha...vår underbara Kicka hade bakat Rabarberpaj!!!! Jag bakar inte paj allt för ofta men när jag väl gör det blir det definitivt inte rabarber! Kenta HATAR rabarber!!! Jag och Gisela däremot gillar det skarpt! Kicka hade varit duktig och bakat TVÅ stycket....kom över hit ocg bjöd på paj med vaniljsås....MUMS!!! Denna delikata fikapaus intog vi under äppelträdet i skuggan...härligt! Då kanske ni undrar vad Kenta stackarn fick då....Han bjöds på glass med vaniljsås i stället och det var han lika glad över! Men jag har lovat att baka en hallon/blåbärs paj....så han också får smaka.

Har haft Jennie här hela helgen och det har varit lika trevligt som alltid ju...Hon kommer och går...eller åker rättare sagt, har ju moppen, när hon vill. Kenta och hon var ute och tog en åktur tillsammans med mopparna...haha...kul att se far och dotter ihop på var sin moppe. De tog en tur in till skänninge och käkade glass.

Har annars inte hänt så mycket i helgen, har ju tagit det lugnt för att bli frisk....

Idag är det en stor dag igen...Min älskade Papps kommer hem till Sverige igen...Mmmm härligt! Saknar honom varje dag han inte är "hemma". Det är ju så satans lång till Finland, fast han säger väl samma sak, det är så satans långt till Sverige...haha. Men han har lovat att han har flyttat hem inom 5 år....Så nu har vi nått att se fram emot!! Han har semester nu och åker inte hem förrens midsommardagen igen tror jag! Skit samma, han är hemma nu igen iaf och det är det viktigaste!! Gisela skrek rakt ut av glädje när hon fick höra att morfar kommer hem idag....Hon är precis tokig i Morfar Arne! Ser fram emot kvällen då jag förmodar att vi får ett litet besök....:)

Nu ska jag krypa ner i källaren och se om jag kan sova bort denna eländiga påflugna bacill....Bort, bort!!

Ha det gött.

PÖSS

Ni vet vilka ni är! ÄLskar er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0