Oj då....det hade jag aldrig vågat hoppas på....

Från att ha varit så långt ner på botten det går att komma (nästan iaf) så ser min tillvaro vädigt ljus ut....gillart...Har ju klivit av tåget som jag hoppade på inom McDonald´s världen och tagit mig en funderare på vad jag egentligen vill göra. Har kanske igen självklart svar på det ännu men jag har sökt hur många andra jobb som helst men inte fått napp. Inte förrens nu iaf. Trodde för det första att sista tåget på Donken hade gått men det visade sig idag vara helt fel. Blev idag tillfrågad om jag hade tid med ett litet samtal med "högsta" chefen innan jag gick hem och det tackade jag ja till. Fick då veta att sista tåget inte alls gått och att hon inte kände sig färdig med mig och trodde väl inte att jag var färdig med Donken heller. Jag har inget bra svar på det.... Förra veckan var jag på intervju för ett företag och deras regionschef ringde upp mig igår och undrade om jag hade möjlighet att träffa honom igen tillsammans med hans chef, börjar tro att detta kan leda till en anställning i någon lite mer ledande position...hmmm....me like. Blev även uppringd av ett annat företag som jag sökt jobb hos men som inte hade bohov just nu, de skulle anställa efter sommaren hade jag fått besked om. Helt plötsligt ringer de och har nu ett stort behov av personal, typ helst igår...*L*

Så från att ha blivit nobbad totalt så verkar det som om man helt plötsligt står med flera olika valmöjligheter! Kul...eller inte. Måste ju nu ta mig en allvarlig funderare på vad det faktiskt är jag vill göra när jag blir stor! Haha. Har iofs bara sökt jobb som jag verkligen vill ha så det är ju inte så att jag tror jag kommer ångra mig oavsett hur jag gör, möjligtvis kan jag ångra mig om jag stannar på Donken, har ju velat komma bort därifrån ett tag nu...Men ändå....man vet vad man har men man vet inte vad man får. Det jag vet är iaf att jag kommer ha svårt att tacka nej till det första företaget som jag var på intervju hos, är det så att de erbjuder mig en bra tjänst så kommer det nog förmodligen vara för bra för att säga nej till. Vet att en av mina kollegor kommer bli riktigt sur på mig om jag inte tar det! :) Kan vara min chans att faktiskt få visa vad jag går för! Kommer på mig själv nu när jag skriver att jag faktiskt redan bestämt mig....eller!?

Är det feghet som gör att jag tvekar, i så fall blir jag sur på mig själv, jag är inte en fegis.... Kan det kanske vara så att jag tvekar bara för att jag inte vill bli besviken om det visar sig att jag inte får jobbet? Ja, det låter som en rimlig förklaring tycker jag. Nu är det fan dags att ta fram den där personen som vet vad hon vill och som inte tvekar inför nya utmaningar!

Annars då...ska väl ställa mig framför spisen och steka lite färskpotatis och biffar, sugen...mmmm Gubben är i Vadstena med sina moppefrälsta vänner. Är nostalgiafton där igen. Tror att det var den första för säsongen...me like. Alltid lika kul att åka in dit och kika på gamla fina motorfordon. Vadstena är ju otroligt fint på sommaren så det brukar kunna bli en picnickorg med lite gott i samt en filt att sit6ta på. Sen kan jag sitta med hela familojen och bara mysa, härligt. Idag var det dock inget picnicväder så tösen och jag stannade hemma. Älsklingen min drog däremot på sig hela kostymen, 50 tal, och lastade moppen och drog. Förevigade honom på bild så det kommer senare! :)

Nu är det dags att göra nytta. Kanske tittar in senare och lägger in de tjusiga korten....

PÖSS

255246-6 Älskar er mina vänner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0