Tja vad ska man säga...

...en helt vanlig söndag fast ändå inte! Har inte gjort nått särskilt egentligen. Förutom att jag har storstädat, då menar jag storstädat!! Ut med alla mattor, dammat, damsugit, skurat, skurat av alla skåp i köket, legat med kniv och skrapat smuts i hörn och kanter och på lister. En del utan skiten satt nog där när vi köpte kåken...haha. Men nu är det äntligen borta! Det tar sin tid att städa huset när man slarvat ett tag! Skyll mig själv! Storstädade Giselas rum och möblerade om....hotade med smisk om hon inte lär sig att städa efter att hon lekt. (inte för att hon kommer få det men jag är SYNDIGT TRÖTT på att alltid plocka undan efter henne.) Vanlig kommentar från Gisela när jag frågar vem som ska plocka ordning på allt: -MAMMA! Ha tror hon ja...

Vi har hunnit tvätta, laga mat, klippa gräset och baka en äpplekaka oxå....haha ni hör vad duktig jag varit idag va!! I alla fall om jag får säga det själv!!

Nu har jag äntligen ansett mig färdig så nu är det egen vård som står på schemat! Bleka håret samt plocka ögonbrynen är det som gäller, blekmedlet är i och pincetten ligger här brevid. Hoppas bara jag hinner färdigt med allt innan Pappsen och faster Gun  kommer hit! Det är de som ska få äran att äta det goda äpplekakan som Gisela och jag bakade! Åh det vattnas redan i munnen.

Kom ju på en sak till: Mitt uppe i alla städbestyr kom jag på att jag är glad över att jag inte har ett hårigt husdjur! Vi var hundvakt till Fridas schäfer igår och hallå va kul det var...men fan va hår det var i huset sen. Inte för att det gjorde något, skulle ju som sagt var städa idag men tänk va skönt at slippa det där hela tiden, har ju haft hundar förut så jag vet hur det brukar se ut, men man glömmer lika fort...

Har för övrigt kopplat av hela helgen...inte tänkt allt för mycket på jobbet...hmmm...förutom i morse...låg och halvsov och drömde om jobbet hela tiden. Vaknade från och till och varje gång jag slumrade in så drömde jag JOBB!! Skit oxå....haha. Men annars har jag faktiskt kopplat bort det. Det var längesen nu. Jobbet har ju funnits i mina tankar dag som natt ett tag. Stressande.

Nu ska jag sätta mig och terrorisera mina ögonbryn...AJ fan....men den som vill vara fin får lida pin!

PÖSS

Kommentarer
Postat av: Mattias

För lite erotik på bloggen!! skärpning...haha...

2007-10-08 @ 19:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0