Skärpning utlovas...:)

Förlåt då...för att jag inte skrivit på ett bra tag nu! Det är inte motivationen som tryter, mer tidsbrist om jag nu får skylla på något! Ja jag vet....Man ska inte skylla ifrån sig, men det är sant. Tid just nu är något jag har ont om, önskar att varje dygn vore dubbelt så långt! Kanske rent av tredubbelt så lång! Hmmm fast nä fy vad långa dagarna skulle bli då! Får väl helt enkelt lära mig att få ut så mycket som möjligt av varje dag som finns!

Fick ett kärt återseende idag på ÖoB, en fd jobbarkompis kom förbi och kollade in butiken, hade fått inköpslista av sin sambo (hon hittade nog allt utom byggskum), vi pratade lite om hur det var just nu och jag kännde ännu en gång att jag gjort rätt som slutat på Donken, många har slutat av de jag känner där och hon kände sig sliten, längade bort därifrån. Vad kunde jag säga då...jo att jag mår så himla bra just nu. Känner att jag har hittat det jag är bra på även om jag fortfarande har lång väg kvar att gå. Jag kan äntligen säga att jag skapat mig en egen tillvaro som jag trivs med och jag är förbannat duktig på det jag gör just nu! Alltid lika kul att vakna på morgonen och känna att jag VILL åka till jobbet! Åkte till och med in frivilligt kl 6 i söndags morse för att jobba lite på en ledig söndag, när hände det på Donken. Har många roliga minnen därifrån och jag trivdes på ett sätt där, men det var helt enkelt fel plats för mig i livet! Kan bara säga att jag hoppas på att jag får några lediga platser hos mig, vet vilka jag skulle vilja anställa då!!

I morgon ska jag hålla i mitt första egna personalmöte, ihop med Mattias då förståss men det är en konstig känsla, mitt personalmöte för min personal....me like. Har en hel del att ta tag i men jag är helt övertygad om att det kommer att gå vägen! De är duktiga och de vill, det är bara rutiner och klara besked som fattas.

Obligatoriska smörgåstårtan är beställd också...mums!

Nu ska jag återgå till min matlagning, lasagne blir det ikväll. Någon som vill ha en bit!?

Till er alla från mig....PÖSS

Kommentarer
Postat av: Pappa

Skön läsning. Du har tydligen hittat rätt.
Rätt inställning och mycket motivation. Det kan inte gå fel. Nu kanske du förstår varför jag jobbar som jag gör.
Lasagne skulle inte sitt illa.
Det får väl vänta ett tag till.
Hoppas att du får en trevlig kväll tillsammans med familjen.
Kram till Gisela och dig själv. Hälsningar till Kenta.
PÖSS. far

2007-09-11 @ 18:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0