Tuff vecka...minst sagt!

Förra veckan var en av de tuffaste/jobbigaste jag haft på länge! Ni som läser min blogg vet varför till stor del. Veckan började ju på ett minst sagt oväntat och mycket ledsamt sätt! Tycker att det är tungt att bära. Sorgen sitter i och kommer så göra, men ändå kan jag känna glädje. Glädje över alla år vi fick dela med dig! Glädje över att jag vet att du har det bra nu....Vi har dig att tacka för mycket!!

Veckan var även en av de tyngre på jobbet! Pga av min frånvaro de första dagarna så låg jag efter redan från början om man nu kan säga så. Kom dock i kapp och då var det precis lagom att åka hem och packa väskan, kurs i Västerås. Kul, givande, nyttig, jobbig, men så nödvändig. Där fick jag kunskap, medvetenhet, tips från kollegor, ja You name it! Samt att vi fick en stor fet spark där bak....den visste var den satt! Men jag kan ta den, vi behövde den allihop! Hur ofta visar du/ni er uppskattning till er personal? Det blev tyst!!! Varför är det alltid lättare att ge ris än ros, borde det inte vara precis tvärt om?? Alla fick då i "läxa" tills nästa möte (om 3 veckor) att ta tag i problemet! Jag kan bara säga att jag har varit duktig! Jag har sett till att prata med samtliga som jobbade både igår och idag. Givit feedback och visat att jag bryr mig! Nu ska jag bara se till att jag får det att bli en vana. Det är så mycket roligare att jobba när man vet att någon ser det man gör....har ju själv suttit och gnällt i 9 år att fan varför får man aldrig höra något bra. Varför är det ingen som bryr sig! Så nu har jag ju alla chanser i hela världen att ändra på det! Nu är det ju upp till mig!  Fortsättning följer...lovar att visa att jag finns där och bryr mig varje dag!

Väl hemma igen var det bara att hugga in på alla dessa pallar som står på lagret och väntar samtidigt som jag ska hinna med utveckligssamtal, rättegång, samt utbilda min stf, samtidigt som min chef och hans chef kommer för att språka med oss....VARFÖR just denna vecka...har inte tid! Kom nästa vecka eller vecka därpå.....Tänk om alla kunde sluta stjäla, snatta och allt det där som bara ställer till problem! Allt det där stjäl min tid och massor av onödig energi! Jag har faktiskt annat att göra. Men jag får se till att lösa problemet...måste hinna med sakerna innan veckan är slut! I morgon kommer jag vara kvar hur länge som helst tror jag, fick äntligen hem varor till Livs. hmmm typ 40 pall!! Någon som vill hjälpa mig. *L* Men det ska bli så kul för den avdelningen är TOM!!!!

Nu ska jag vara social och umgås med vänner och familj. Laga lite mat oxå.

Ha det gott tills nästa gång vi hörs!

PÖSS


Kommentarer
Postat av: Anna

Hallå tjejja!
De är bara att kämpa på! Allt löser dig med tiden.. de känns omöjligt, men de är sant.
Du klarar det Carin! De vet vi som har jobbat med dig förut i mot-och framgångar!
Lycka till! Kramar Anna

2007-09-26 @ 01:49:15
URL: http://prinsessangrevvy.blogg.se
Postat av: Kokka

Tack Anna för peppet, jag behöver det! Ibland känns livet som en enda motgång men det är skönt att veta att någon tror att jag orkar kämpa mig upp igen!! Saknar dig och de andra mer än vanligt just nu!! Ni har ju varit min andra familj i många år!

2007-09-29 @ 12:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0