Jävla omoderna samhälle!

Va fan, när ska politikerna i den här jävla kommunen komma på att det är år 2008? De lever kvar i 20-50 talet. Och vill jag som enskild individ göra något som inte passade på 20-50 talet jag då är det JAG som ska bekosta en ändring! Hur jävla korkat är inte det! Fy fan, är smått irriterad just nu och känner för att inhandla en slagpåse för att lätta på trycket lite! Men det får man väl nte göra heller! Jag betalar skatt till denna kommun, jag gör rätt för mig på alla sätt och vis men vad hjälper det! Jo men punga ut med 50-60 tusen så kanske det kan gå för sig, men det är inte säkert, tror de att jag skiter tusenlappar eller? Vem fan vill lägga ut så mycket pengar på att ändra en sak som var rimligt på 20,30,40,50-talet när det inte är garanterat att det är OK nu, 2008. Jo själklart gör JAG det.Jag har ju obegränsat med pengar så det går hur bra som helst! NOT!!!

Kanske ska förklara mig lite....Vi, jag och sambo, vill riva vårat ruttna, pyttelilla garage på ca 30kvm, för att bygga ett nytt som kommer att bli ca 60kvm. Men nähä tack, det går inte för sig! För på 50 talet tyckte de att det räckte med ett garage på 25kvm så då skrev de in det på nått ställe att så ska det vara! Så nu snart 60 år senare så ska 25kvm fortfarande vara fullt tillräckligt! Jag får gärna riva det gamla på 30kvm och bygga ett nytt men då måste jag se till att det ABSOLUT inte blir större än 25kvm. Tjena... Till saken hör att det garage som står där nu är från 62 när huset byggdes. Men det är helt OK att det som står där nu är 30 det var ju så länge sen nu så det gör inget att det blev större! Men ajbajja mig om vi bygger ett som är större än 25! Då blir det till att göra om!

Jävla byråkrati!!!

Kan tyckas som en baggatell men ni som känner mig och min familj vet att vi är i trängande behov av ett STÖRRE garage.

Frågade damen på kommunen vad vi hade för alternativ. Ja ni kan väl flytta då sa hon! PUCKO!
En kul sak till är att vissa andra grannar har bygg större och det har gått bra! Hmm, börjar fundera på om det har att göra med att vi bor på Nr13.

pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0