Skön dag idag!

Ja idag har det varit en skön dag.....

Vaknade halvsent, käkade frukost med pappsen och Gisela. Kenta är ju alltid uppe med tuppen så han hade redan ätit. Solen sken ute och det var skapligt varmt ute, för att vara december alltså...hihi. Fast hmm då får jag kanske säga att det var riktigt varmt ute, för det ska ju egentligen vara -15 eller mer.

Älskling ville iaf ut och rasta Crossen. Sagt och gjort, Crossen lastades och vi begav oss upp till grushålan. Gillar inte att släppa iväg honom ensam så vi följde med allihop för att kolla och för att få lite frisk luft!



Det var en lite småtrött älskling som stannade till emellanåt, det var ju et tag sedan grabbarna var ute och körde nu!

Väl hemma igen så var det dags att rulla och steka köttbullar inför julen. Jag slapp att rulla idag...hihi SKÖNT!! Pappsen rullade, ja med lite hjälp av Gisela då, hon tröttnade ganska så snart! Jag fick steka bullarna istället! Det gick kanon....många köttbullar blev det.

Fick ju en ny spishäll i fredags....en sån där hypemodern sak. Åh va kul det är....inga vred att snurra på. Man bara trycker istället. Kan säga med att det var i grevens tid vi bytte!!!! Vi har ju inte kunnat använda alla plattor på den gamla hällen på ett tag, säkringarna har gått då. Sen har vi känt en bränd lukt ibland, även fast hällen varit avslagen, men vi har inte förstått vartifrån lukten kommit! Det fick vi reda på i fredags. Elektrikern som var här och installerade hällen sa att det var bara ren tur att inte hela kåken brunnit ner! Det har brunnit i dosan till vreden på den gamla hällen. Fick se hur det såg ut och det var ingen vacker syn kan jag lova!

Till lunch idag invigdes den nya wokpannan jag fick av pappsen i födelsedagspresent, den gamla gick inte att använda på den nya hällen...måste  vara särskilda kastruller till den. Den nya pannan var klart bättre än mingamla så glädjen är total, älskar wokat!!

Eftermiddagen har ägnats åt städning och lite allmänt pill och plock inför den kommande storhelgen! Så nu känner jag mig ganska lugn faktiskt!

Nu ska jag däcka framför dumburken, hoppas på en bra film ikväll!

Pöss


PS Får det inte vara nog nu!! När ska helvetet ta slut för vissa, räcker det inte nu???? Mina tankar är med er, varje dag, varje timme, varje minut!! DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0