Smärta

Ja smärtan efter mitt tandläkarbesök i tisdags är konstant....
Jag lever just nu på panodil och ipren.
För er som inte vet så är jag en fegis när det gäller att gå till tandläkaren.
Detta besök som jag gjorde i tisdags borde jag gjort för ca 6 månader sedan
Rädslan är helt enkelt för stor så jag sköt upp besöket tills det helt enkelt inte gick att unvika längre
Det konstaterades att det gick inte att göra så mycket annat än att dra ut tandskrället
Jag rotfyllde tanden (utan bedövning) när jag var 14, efter en ridolycka där jag slog av nerverna till tanden
Inte skönt kan jag säga........
Sen har denna tand vållat mig smärta i ja snart 20 år.....Kul!? NOT!!!
För exakt 2 år sedan opererades tanden inne på käkkirurgen i Linköping
Men nu var den alltså dödsdömd
Det fanns inget annat alternativ än att dra ut det om jag ville bli av med smärtan!
Jag grät som ett litet barn ska jag erkänna.....
Hatar att jag är så ynklig när det gäller tandläkaren
Men men....dra ut skiten då....
Jag tar smärtan i ett par dagar trodde jag och sen är det över
HA!!!! Trodde jag verkligen det??
BLONDIE!!!!!!
Jag har inte sovit ordentligt på 3 nätter
vaknar av att jag gråter i sömnen
Jag har ett jävla humör på dagarna (värre än vanligt) pga av smärtan och tröttheten
Stackars Gisela och Kenta får stå ut med mycket just nu
Tog tjuren vid hornen igår igen
Gick tillbaka till skräckenshus (tandläkaren)
De tittade, spolade rent och la dit en tuss med antibiotika
Tussen trillade bort efter 2½ timme
Stor nytta den gjorde....
Värkte värre än värst på kvällen
Somnade och sov 3 timmar sen var det dags igen....
Vaknade och grät
Ja det var ju bara att ringa ner till skräckenshus idag igen
Ta två panodil var åttonde timme....
Skojjar du?
Jag tar två panodil, Ipren, Alvedon varannan till varje timme!!!!
Jag varierar mellan alvedon/Panodil och Ipren (olika versamma ämnen i dem)
Ja då kan du prova att ta två panodil och en ipren var åttonde timme, det brukar hjälpa!!
PUCKO!!!
Jag har redna provat det!!!!
Det fungerar inte!
Prova i helgen, jag ringer på måndag.....säger tandläkaren.

Nu är inte jag tandläkare så jag kan ha fel....
Men när man har en infektion, det rinner var ur mitt tandkött
Borde jag då inte få antibiotika???
När jag har så ont så jag gärna skulle hänga mig i garderoben bara jag blev av med smärtan
Borde jag inte kunna få någon starkare smärtlindring på recept??

Men nä....jag får helt enkelt stå ut!! Det är bara att bita ihop och se glad ut...haha
YES!!
Jag börjar ångra detta beslut att dra ut helvetstanden.....
Smärtan jag hade då var inget jämfört med detta!
Gnällig?
Japp!! Så in i helvete.
Detta mina vänner är ungefär 1 miljon gånger värre än att föda barn och det var inte helt smärtfritt kan jag lova
Men det kan vara så att det är jag som är pipplig!!

Så vad ska jag göra då??
Jo nu ska jag ta mig en riktigt ordentlig sup och se om det hjälper
Orkar snart inte mer




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0