Försvunnen kabel och lite annat....

Ja kabeln som jag behöver för att ladda över mina bilder är och verkar förbli försvunnen....tragiskt. Får helt enkelt köpa en ny!

Dagens mest irriterande, eller ständigt irriterande: Dessa jävla telefonförsäljare, tiggare, undersökare....kalla de vad ni vill. Men de är sååå jobbiga.
F: -Hej vi ringer till dig för at du köpt/fått ny telefon. Så nu undrar vi om du vill svara på några frågor!?
JAG: -Nej tack jag är upptagen med annat just nu.
F: -Kan vi återkomma vid ett senare tillfälle?
JAG: -Nej tack, jag är inte intresserad!
(Denna konversation ägde rum igår)

Vad är då problemet! Jo de jävlarna har ring mig 11 gånger idag, när jag jobbat! När jag så satt mig i bilen för att åka hem så ringer det igen. Jag svarar.
F: -Hej vi ringer dig blablabla....Vill du svara på några frågor?
JAG: -Nej tack! Jag sa till er igår att jag inte är intresserad och att ni inte var välkomna att återkomma.
F: -Vi hoppades att du kanske hade ändrat dig tills idag!
JAG: -Nej det har jag inte och jag kommer inte att svara på era frågor!
F: -Går det bra om vi återkommer vid ett senare tilfälle?
(Hur dum får man bli???)
JAG: -Nej det går inte bra, inte i morgon och aldrig någonsin! Jag kommer inte att ändra mig!! Jag vill inte att ni ringer mig igen! Hej då!
F: -Tack så mycket! Vi hörs vid ett annat tillfälle.

Då la jag bara på....orkar hålla på! Hur tydlig måste man vara för att de ska fatta?

Just nu har det ringt ovanligt många såna där idioter! Är me i Nix hemma men fungerar det fungerar tydligen inte för det ringer både kalsongförsäljare, Afrikas Barn, strumpförsäljare och gud vet alla.... Trodde att en registrering i Nix fungerade men tydligen finns det omvägar där också......SKIT!

Ha nu en trevlig kväll för det ska jag ha, pappa kom förbi nu!

PÖSS

Kommentarer
Postat av: sandra

hahaha.. Ja du, det vi har lärt oss här i livet är ju ändå att folk är riktigt dumma.. haha.. men det var kul att läsa. :D Hoppas allt går bra med jobbet..
kramar sandra

2008-01-22 @ 21:48:04
URL: http://saally.blogg.se
Postat av: Anna

ler i smyg och känner igen mig.
Mitt problem dock är att jag inte kan säga sådär, jag är för mesig. Det var ett tillfälle då jag pratade i 35 min med en teleförsäljare. Han var dock ganska trevlig, men så fick han ju mig att köpa de han nu ville... kommer inte ihåg vad det var... skulle behöva bitcha till mig. Du kanske kan lära mig? :)
Ta hand om dig!
Kramar Anna

2008-01-22 @ 22:58:20
URL: http://prinsessangrevvy.blogg.se
Postat av: Anna

förresten, de där påminner mig om att jag
paket att hämta ut.... oj, de måste ju ha gått ut... vet du vart paketen tar vägen som man inte hämtar? Blir jag straffad på nåt sätt? :S

2008-01-22 @ 22:59:04
URL: http://prinsessangrevvy.blogg.se
Postat av: Kokka

ANNA: Jo visst kan vi ta en lektion i hur man blir av med telefonförsäljare...haha. Jag har lärt mig under åren, man kommer till en viss gräns sen orkar man inte mer. Men jag ska lära dig ALLT jag kan....

Ang. paketet: Jag tror att du får en påminelseavi om att du har paket att hämta. Men jag ska inte säga säkert, bästa är att åka till ditt paketombud ju, har du gamla avin kvar så ta med den annars åk utan. Det brukar räcka med att du legitimerar dig! Lycka till! (Straffad brukar man inte bli.... :) )

2008-01-23 @ 07:16:32
Postat av: Anna

Tackar... jag ska ta tag i de där paketet.. men du tror alltså att de räcker med legitimation, för som sagt de där pappret har jag inte sett på nån vecka... :D

2008-01-23 @ 16:19:19
URL: http://prinsessangrevvy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0