Inte fullt lika underbar dag....

Nä den här dagen började inte alls bra! Gisela har haft 41 graders feber hela natten, ja från och till då, har fått ner febern till 39 grader mellan varven men lika fort så har den blossat upp igen!  Stackars lilla tösen, het som en kamin hela natten. Ville sova hos mamma....i min nya varma härliga säng var det inte till att tänka på att stoppa ner en het kamin brevid sig, speciellt inte under min varma vinterdun. Så det blev till att vandra in i henes säng och svalka av henne med kalla handdukar och se till att hon fick i sig vatten och panodil.... Halvsov i någon form av halvsittande ställning i hennes säng....Inte så skönt ska tilläggas men vad gör man inte för sin ängel!? Har alltså sprungit fram och tillbaka hela natten, för jag kröp faktiskt ner i min säng mellan varven, vaknade ju till efter ett tag i Giselas säng och kroppen värkte efter den konstiga ställningen. Men var snart tillbaka varje gång eftersom hon vaknade till varje gång febern ökade! När klockan väl var halv sju och Kenta gått upp så kunde tösen och jag somna gott i den stoa sängen istället: Frid och fröjd då kanske....haha nä nä.....klockan 9 ringer mobilen och Kenta undrar om jag lämnat in bilen på service....Skit också det hade både han och jag glömt bort...helvete....jag är ju inte direkt rolig i mitt humör när jag precis vaknat så Kenta stackarn fick ju ta smällen, sur och tvär så fräste jag som vanligt lite förmycket så osams blev vi. Kul...NOT! Slängde på mig kläder och kammade till frisyren snabbt som fan. Stack iväg och lämnade bilen så den blir servad och fin. Muttrandes och mummlandes förståss....

Mysfredag....kiss my as tänkte jag när jag var på väg hem.....

MEN.....de tankarna stoppade vi snabbt undan igen! Här ska det minsan visst bli mysfredag! Fredagar är väldigt speciella  för mig. Ja för hela vår familj. Gisela och jag har våra speciella rutiner. Myspys och fika på stan....annars är det inte vår fredag. Kenta bastar....ja efter att han jobbat då förståss. Gisela säger alltid: Stackars lilla pappa, han får jobba och slita varje fredag när du och jag mamma bara myser....

Vi får väl se hur vi ska myspysa denna fredag med tanke på att tösabiten har feber.....men det lutar åt att jag fixar lite gott fika, vi sätter oss och kikar på några bra filmer....ja vi får helt enkelt ta denna mysfredag som den kommer. Jag kan väl inte påstå att jag känner mig helt fit for fight heller, men med vilja och rätt inställning så klara vi det mesta!

Kanske borde skicka ett gulligt sms till sambo och be om ursäkt också....hmmm

Ha nu en underbar fredga!!

PÖSS

Kommentarer
Postat av: Malla

Hej Carin!

Fy vad tråkit att läsa att Gisela har varit så dålig! Det låter inget vidare med 41 graders feber!
Hoppas att det ger med sig snart!
Philip hälsar till lilla Gisela.

Kram Malin

2008-03-15 @ 13:43:55
URL: http://mallafralla.blogg.se
Postat av: Kokka

Hallå Malin

Gisela är ju van med hög feber, de gånger hon väl får feber så är det 41 grader som gäller, jag blir inte orolig förrens hon närmar sig 42. Då måste vi åka in med henne men ligger hon på 41 och straxt över så är det lugnt, hon är lite tröttare än vanligt men inte som en annan skulle vara dvs helt väck!

Gisela hälsar tillbaks till Philip, hon saknar honom!

KRAMAR till er alla!

2008-03-15 @ 18:13:40
URL: http://kokka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0