Tankeställare!

Läste en blogg häromdagen som fick mig att gråta! En go vän till mig har skrivit ner sina upplevelser från en resa som jag tror är både positiv och negativ. Fy faan rent ut sagt vilket helvete hon upplevt! Jag visste att hon haft det jobbigt och jag träffade henne då och då under denna period. Men jag kunde inte i min vildaste fantasi förstå hur jävligt det var! Jag beundrar denna människa så otroligt för att hon orkade kämpa, för att hon orkade gå vidare. Jag hade nog banne mig valt att lägga mig ner och dö! Efter att ha läst denna blogg så fick jag helt andra perspektiv på saker och ting. Jag kan gnälla och tycka sååå synd om mig själv ibland, vem gör inte det! Men jag lovar att jag kommer att vara mer tacksam för det jag har och det som finns runt omkring mig efter detta. Inte för att jag är otacksam på något sätt idag men jag kommer tänka mig för både en och två gånger i fortsättningen. Jag finns här och mår bra, jag har ett underbart jobb, en underbar familj, goda vänner (som jag visserligen träffar för sällan), ja jag har helt enkelt allt jag behöver! Men jag tar en del saker för givet och det är farligt. Börjar jag ta saker för givet så blir allt slentrian och jag vet att jag inte kommer att anstränga mig för att göra det där lilla extra som är så viktigt. Så nu är det slut på det! Jag kommer att varje dag försöka göra det där lilla extra....för att glädja någon annan, för att visa att allt är möjligt, för att tänja mina egna gränser etc.

Så Tack Malin för att du faktiskt fick mig att tänka efter! Jag tror att vi alla mår bra av stanna upp och fundera på vad är viktigt för oss! Inte bara köra på i samma gamla spår som vi alltid gjort! Öppna era ögon, se er omkring, njut av det som finns runt omkring och framför allt uppskatta det som finns runt omkring! Jag vet att jag kommer att göra det!

Nu är det dags för en lite promenad i solskenet, njuta av solen och fågelkvittret....det är vår! Härligt!

PÖSS

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej carin
Vad glad jag blev när jag såg ditt inlägg om mig. Jag har själv fått mig att tänka efter några gånger, för imellanåt var det inte långt ifrån att man bara ville att allt skulle få ett snabbt slut,för det var som du skrev ett rent helvete att ta sig igenom vissa dagar, men det är då man måste stanna upp och tänka efter, tänka på vad som finns runt om kring en, på vad som är viktigt för en själv.
Och en sak som man ska ta vara på är ens vänner!!....så nu tycker jag att vi ska skärpa till oss och te en fika någon dag!Philip o Gisela måste ju få mysa till det lite tillsammans oxå..*ler*.
Kram malin

2008-03-04 @ 15:35:29
Postat av: Kokka

Självklart måste vi ta tag i det och fika. Gisela tjatar om philip hela tiden....och jag saknar ju dig också, du sprider glädje! Ta hand om dig och så "bokar" vi in en tid för myspys! Kram

2008-03-04 @ 21:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0