Det finns vänner och sen finns det VÄNNER!

Ja, jag är glad för alla vänner jag har men vissa betyder mer än andra. Låter elakt kanske men det är ju så det är! Vissa vänner kan jag säga allt till och då menar jag ALLT!! Vissa vänner finns där hela tiden, även om jag inte träffar dem så ofta så vet jag att de finns där när de behövs! Det är inga krav, inga frågor, inget dömmande.... De lyssnar och förstår, kommer med andra synvinklar etc. Det känns så skönt att veta att de är där.... Ibland behövs de mer ibland mindre....men de är alltid lika viktiga. Sen är det de vänner som kanske inte får höra riktigt allt, men de är precis lika viktiga. Jag måste säga att jag är riktigt lyklig över alla mina vänner.

Det tråkiga är bara att en av mina vänner nu ska flytta....
Det är en av de där vännerna som jag kan säga allt till. Denna vän har jag bara kännt ett år, men vänskapen och förtroendet infann sig direkt....ni vet, det sa bara klick!! Hon är en soulmate och de växer inte på träd!! Det komme att bli tomt, lite trist till och med....men vet ni!? Det kommer att ordna sig! Jag vet att det kommer att bli bra....tomt men bra! Vi har ju telefon och mail. Denna vänskap kommer att överleva, jag tror till och med att den kan bli starkare. Jag kommer förmodligen fälla ett antal tårar över denna flytt men efter regn kommer alltid solsken!! Så även i detta fall! Sen är det ju inte till andra sidan jorden hon ska flytta....bara 30 mil....hmmm just nu kanske det känns som andra sidan jorden med det tar ju inte lång tid med bil....

Har nog haft med denna text förut men jag tycker att den passar klockrent här....just nu....dessa rader är bara så bra och så sanna....

Life is short
They say it takes a minute to find a special person
An hour to appreciate them
A day to love them
But then an entire life to forget them

Just nu känns livet lite mindre roligt, lite jobbigare....men jag vet att mitt hjärta snart ler med full kraft igen....
Jag måste bara få smälta det här...jag har förträngt tt denna dag skulle komma...
Men den dagen är här nu.....


None




Pöss


Kommentarer
Postat av: vickan

Hej vännen!



Du vet att jag alltid finns här.

Kramar i massor från Victoria

2008-11-11 @ 11:16:01
Postat av: Anna Tranholm

Åsså står man på jobbet å storbölar. De var ju bra att gå in på din blogg under arbetstid.



Jag älskar dig.. så in i bomben. In i lagret med mig :)

2008-11-21 @ 17:34:55
Postat av: Carin

Jag älskar dig också....vet inte om jag vågar möta dig innan du åker!!!! Kommer ju storböla jag också!!!!

2008-11-21 @ 22:45:40
URL: http://kokka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0