Vilken härlig dag....

Eller helg kanske jag ska skriva....

Igår var det kalas för hela slanten.....Mycket trevligt kalas. Smörgåstårta och tårta....kan det bli bättre?? Men det bästa av allt var nog iaf sällskapet!! Vi hade väldigt mysigt, alla var glada och gladast var nog födelsedagsbarnet! Sen imponeras jag alltid av mysfaktorn varje gång, tänd brasa, pyssel för barnen....det tillverkades deg så att barnen var glada och nöjda. Hmm jag borde nog bli mer pysselmamma kanske...hihi. Den degn var såååå uppskattad och enkel att göra. Värdinnan är mysmamman personifierad, vet precis vad som ska göras för att det ska bli så där trevligt. Värden ska icke glömmas bort han heller, ser till at alla är nöjda och att allt blir kanon. TACK för en underbart trevlig lördag.....

Idag har jag målat garaget utvändigt, dock är det mycket kvar att måla. Regnet satte stopp för fortsatt målning idag. Pappsen och Kenta har fixat invändigt. Isolerat och spikat gips....de är sååå duktiga.

Gisela och jag han faktiskt med att kratta löv också....lilla stumpan va duktig hon är. Hon krattade och krattade, fyllde korg efter korg med löv och sen tömdes det hela på det som varit ett trädgårdsland. Solen gick dock i moln, blåsten kom och Gisela tyckte att det blev kallt. (Barnprogrammen på tv tror jag lockade mest egentligen).

Mitt i alla dessa bestyr så fick vi för oss att vi skulle grilla korv ute. Sagt och gjort. Gisela och jag åkte iväg och inhandlade korv och korvbröd. Grillen tändes upp för första gången sen i somras och sen var mysfaktorn hög....hihi. Gisela var i totalt lyckorus!!!

Regnet och värken i min kropp satte stopp för fortsatt arbete så då passade jag på att sätta mig framför datorn en stund....facebook, alla bloggar (även min egen då) och lite annat smått och gott har fått en rundvandring nu. Det enda som återstår är att hänga en tvätt......så tack för idag......


PÖSS


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken härlig helg ni har haft!!

Sådana dagar ska man unna sig oftare!!

Jag brukar tänka att man ska gå efter måttot CARPE DIEM!!Och det har ni verkligen gjort denna helg!!

Hälsa lillsnuttan från mig,om man får säga så nu:), Gisela börjar ju att bli stora damen!!

Kramar från Malin

2008-11-09 @ 20:29:36
URL: http://mallafralla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0