Skönt avbrott ifrån vardagen :)

Jag idag fick jag ett skönt avbrott ifrån min vardag, just nu finns det ingen tid över för socialt umgänge.

Jobbar jag inte så bygger jag garage, ja inte själv då. Älskade Kent gör det mesta men jag hjälper till med det jag kan. Det som övergår vårat kunnande tar vi hjäp av andra för att lösa. En kul detalj i det hela är att mannen som hjälper oss med att mäta och lite annat är den mannen som en gång i tiden byggde huset till min mamma och pappa när det skulle byggas nytt hus på Eldslösa. Jag satt vid köksbordet tidigt en morgon och funderade på varför jag kände igen honom. Av en ren tillfällighet  nämnde jag att vi byggt hus på Eldslösa när jag var liten och då säger han bara -Är det du som är Bergströms dotter? Och så är ju fallet, han har byggt många hus i sina dagar men han kände igen mig iaf. Tilläggas bör då att det är ca 20 år sedan vi byggde det huset. Många minnen blev det då som kom på tal....haha.

Men nu till avbrottet.

Malin och jag har försökt att träffas nu i flera veckor men det har alltid kommit nått mellan. Men så idag var det äntligen dags. Åkte bort till Malin så jag var där straxt efter 10, och vem dyker upp mer då? Jo Vickan kom ju oxå....fan va kul. Där satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord och drack Malins underbara Kaffe....hon har en sån där bra apparat som gör massor av olika kaffe. Smaksatt fick man oxå. Hmmm LYX!!! Det var underbart gott och det var riktigt kul att vi faktiskt fick träffas alla tre idag. Tack för en underbar förmiddag!! Jag behövde det.

Nu är jag åter till verkligheten. Jag håller på att ösa singel till grunden. Tog mig en snabbpaus för att hamna här en stund men nu är det dags att bege sig ut till den STOOORA högen av grus för att ösa lite igen. Kan ju inte låta älskling göra allt själv. Vi inväntar ju bara hjälpen från Tobias oxå...han har ju en grävmaskin som fixar jobbet lite snabbare. Men ju mer vi gjort innan han dyker upp desto bättre. Det är ju inte gratis att hyra in proffs haha.

Pöss och Hej

Ps Bilder på bygget kommer inom kort....har dokumenterat rivningen av det gamla garaget och hela vägen fram tills nu....Kul att ha i framtiden D.s

Kommentarer
Postat av: bockebrud

hehe ... ja, nu är jag igång igen =)nje, ska inte till Tailand. det är Ena´s pojkväns kompis som tydligen vill åka med mig ditt .... hehe, fast det skulle vara gött!

2008-09-07 @ 21:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0