Gräva ner sig eller rycka upp sig....

Ja nu har jag fått "domen".

Nu finns det två alternativ....

1: Gräva ner sig och tycka fruktansvärt synd om mig själv....Låter inte som ett bra alternativ!

2: Rycka upp sig...Låter trevligare.

Jag tycker att alternativ nr 2 låter trevligare och det är det alternativet jag tänker välja. Jag vill inte förvandlas till ett gnällande monster som ligger, sitter i ett hörn och gråter eller tycker sååå synd om sig själv. Det är helt enkelt inte min stil. Jag har ett mål!! Jag SKA köra runt den där vattenpölen i år igen det är mitt val! Jag kommer att klara detta, det vet jag! Jag får helt enkelt lägga om taktiken, träningen. Jag kan fortfarande nå mitt mål, jag får bara välja att göra allt lite enklare, lite lugnare. Måste lyssna på kroppen i första hand annars kommer det surt efter! Men med små enkla steg så kommer det att gå, jag intalar mig det och jag tänker se till att det blir så. Sen kan läkarna säga vad de vill!

Sen har vi även en intern överenskommelse på jobbet....jag är fast bestämd att klara även det målet och eftersom jag då kommer förändra en hel del i min tillvaro så kommer det underlätta för mig att uppfylla ovanstående mål!!

Så nu är det dags att ta på de nyinköpta löparskorna och ge sig ut, ingen löpning idag dock men däremot en riktig långpromenad! Fy satan vad skönt det ska bli!!

Pussar och kramar till alla som vill!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart som fasen att du kommer att klara det....det tvivlar INTE jag på iallafall...jag kommer att stå vid vägkanten och heja fram dig....ser verkligen fram emot det...Kram Malin

2009-03-25 @ 22:02:00
URL: http://mallafralla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med Malin, klart att du fixar det här. Vem vet jag kanske står där med barnvagnen och hejar på.. Va rädd om dig vännen.

många kramar Vickan

2009-03-26 @ 16:56:05
Postat av: Anna Tranholm

Du är stark vännen.. Jag hade inte ens klarat med rullstol runt den där sjön.

Ser fram emot en lugn joggingtur dock med dig nästa gång jag hälsar på :o)

pöss

2009-03-26 @ 17:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0